4. nädal – suhkrusõltuvusest vabaks!

Sellel nädalal on mul väga hea meel selle üle, et olen hakanud jooma rohkem vett! Valmistan kannuga sidrunivett, mida saan päeva jooksul (töölaua juurest lahkumata) juurde kallata kui klaas on tühi. Minu puhul toimib väga hästi see, kui klaas on vaateväljas, käe ulatuses ning pidevalt vett täis.

Ainsaks tähelepanekuks on see, et sidrunivesi jahutab organismi. Kuigi vesi ise on toa temperatuuril, siis peale sidrunivee joomist tunnen, kuidas mul hakkab seest külm ja ma tahaksin omale kohe teed teha.

Teest rääkides, ostsin omale sel nädalal mõnusa roosiõie tee ning aromaatse valge tee, mida mulle meeldib kiirustamata ja nautides juua.

Minu lemmikud sellel nädalal:

  • Taimne Pad Thai
  • Läätseroog bataadi-porgandi püree ning peekonisse mähitud kanafileega
  • Juustune spargli ahjuvõileib jagab kolmandat kohta sooja juustuse seene võileivaga

Minu vähem lemmikud:

  • Brokkoli detox supp
  • Kihiline taimne “lasanje” (minu meelest liiga magus tänu kõrvitsa ja bataadi püreele)
  • Juustused “rohelised” frittatiinid (suvekõrvits, sibul, küüslauk, muna, nori, petersell, juust)

Kuna ühel õhtul käisin väljas ja ühel õhtul ei olnud kõht tühi, siis kaks toitu jäid sellel nädalal tegemata: roheline köögivilja minestrone ja ahjus küpsetatud bataat kõrvitsa kastmes valgete ubadega. Aga kuna algaval nädalal on paar toitu, mida ma pigem ei teeks, siis asendan need sellel nädalal proovimata jäänud roogadega.

Pean tunnistama, et ka sel nädalal tegin valikuid, mille üle ma uhkust ei tunne – kreemiküpsised, millest oma eelmises postituses kirjutasin, burger friikartulitega ning laimikook. Aga kokkuvõttes on see nädal eelmisega võrreldes olnud tunduvalt parem ning minu suur koogiisu sai ka tänu sellesamale laimikoogile … otsa.

Tegelikult oli üsna julgustav lugeda selle nädala Sarah Wilsoni postitust libastumise teemal:

Jälgi oma käitumist, andesta ning tuleta endale meelde, et musta ja valge vahele jääb väga palju erinevaid värvitoone. Juhul kui oled libastunud vaata, mida sellest kogemusest õppida on, aja kõik toksiinid oma kehast välja rohkete heade toitainetega ning jaga oma kogemust teistega, räägi sellest näiteks mõne oma hea sõbraga.

Kõhutervise parandamiseks soovitab Sarah Wilson juua õunaäädika vett (1 sl õunaäädikat ühe klaasi vee kohta) enne igat toidukorda, samuti pidavat kõhule head olema ka kombucha, keefir, aloe vera mahl ning hapendatud köögiviljad. Minagi otsin täna hapendatud kurki. Nii tore kui koogi asemel isutab hoopis hapukurk!

Kui siiani ei ole ma organismi puhastumise märke eriti tähele pannud (peale suurenenud joogijanu 2. nädalal), siis reedest alates olen tundnud seljavalu, eriti just selja alaosas ning kui alguses ei osanud ma leida põhjust, siis nüüd võtan arvesse ka võimaluse, et see võib olla  üks nendest detox märkidest.

Ja tegelikult on sel nädalal olnud ka suur soov liikuda, midagi eriti aktiivset teha! Paraku ei ole ma sellele soovile piisavalt tähelepanu pööranud ning liikunud olen põhiliselt siiski koeraga jalutades.

Võibolla on suurenenud vee joomise, liikumisvajaduse ja seljavalude vahel mingi seos? Tunduks justkui loogiline, et keha tahab toksiine kehast välja uhtuda …

Get the FREE eBook...
Liitu minu igapäevase uudiskirjaga "Suhkrusõltuvusest vabaks"
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
We respect your privacy

Vaata ka, kuidas möödusid minu 1. nädal2.nädal, 3.nädal

3 thoughts on “4. nädal – suhkrusõltuvusest vabaks!

  1. Olen veendunud, et toitumine on sügavalt individuaalne asi. Nõnda nagu igal inimesel on erinevad sõrmejäljed. Me võime katsetada, võime lugeda tarku raamatuid, võime hankida infot (näiteks et taimne toit on „parem“ kui loomne vms.), võime… jne.

    Küsimus on selles, et mis mulle sobib. Ainult mulle.

    Kust see info peab tulema? Suhkrusõltlane ju näiteks oma keha usaldada ei saa, sest organism nõuab magusat, ilma et ta seda tegelikult vajaks.

    Kui kõht ja meel petavad, siis üks võimalus on PENDEL. Kõikvõimaliku toidu pendeldamine (sobib või mitte?; milline on kasutegur? jne) võib anda huvitavat, kasulikku ja mõistagi ainuisiklikku infot, mis võib täiesti pea peale keerata kõik eelnevad arusaamad toitude kasulikkusest, tervislikkusest, vajalikkusest.

    Näiteks mulle on pendel selgelt öelnud, et šokolaadi kasutegur on minu puhul 0%. (!) Nagu ühepoolne armastus – mina armasta(si)n šokolaadi, tema mind mitte.

    Varsti muutuvad nii mõnedki toidud – oh üllatust! – iseenesest magusaks. Näiteks 35% vahukoor. Veider, kuid see on magus ilma suhkrut lisamata. Kaneeli peale ja tuld!

    Palju jõudu!

    1. Väga tore kommentaar … sõltlasena tunnen ennast hetkel küll! Aga see pendeldamise asi tundub väga huvitav. Ise ei ole kokku puutunud ning kasutada ei oska, aga kui sa saaksid mõne viite/lingi lisada, prooviksin järgi küll 🙂

      Päikeselist kevadet!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.