2. nädal – suhkrusõltuvusest vabaks!

Teine nädal I Quit Sugar programmis keskendus rasvadele – heade rasvade osakaalu suurendamisele menüüs. Miks? Sest rasva kaotamiseks tuleb süüa rasva! Kui toidukavas on piisavalt rasva, tekib täiskõhutunne kiiremini, samuti aitab rasv isusid ohjeldada. Paljud rasvad on ka elutähtsad ning me vajame neid, et toetada immuunsüsteemi, seedimist ja ainevahetust.

Seepärast on kõikidesse toidukordadesse soovitatud lisada mingilgi kujul tervislikku rasva.

Aga  arvestama peab ka sellega, et KÕIK rasvad, sh. ka tervislikud rasvad tekitavad probleeme, kui neid tarbida liiga palju.

Mida siis süüa, et saada kätte head ja tervislikud rasvad? Sarah Wilson soovitab:

  •  kvaliteetsed loomsed rasvad
  • seemned ja pähklid
  • erinevad õlid (kookosõli, oliiviõli, kreekapähkliõli, makadaamiapähkli õli, linaseemneõli jms) *küpsetamiseks ja praadimiseks on kõige paremad kookosõli ja ghee, madalamatel temperatuuridel võib kasutada ka oliiviõli ja võid
  • avokaado
  • täisrasvasisaldusega piimatooted
  • munad

See nädal on kuidagi hästi kiiresti läinud! Paaril korral olen tundnud, et tahaksin kooki või saiakest, aga siis olen endale teadvustanud, mis on nende isude taga peidusolevad emotsionaalsed vajadused.

Reedel sattusin lugema rasvade kohta raamatust “Deep Nutrition” ja peale seda, ei suuda ma ette kujutada, et peaksin veel kunagi sööma mõnda töödeldud toitu! Kui päris aus olla, siis on täiesti õõvastav mõelda sellele, mida meile toidupoes “toidu” pähe müüakse ning kümnetest tuhandetest müügiartiklitest moodustab naturaalsel kujul päristoit vaid väga väikese osa: puu-, juur- ja köögiviljad, salatid, marjad, piim, juust, või, munad, kala, liha, kana, maitseroheline ja vürtsid, tee, kohv. Õnneks ma ainult seda päris toitu kahe viimase nädala jooksul söönud olengi. Ei mingit jama!

Minu sellenädala TOP:

Minu kõige vähem lemmikud olid:

  • Hommikupudrud, neid ei jõua mina küll süüa. Minu meelest on need oma maitselt ja tekstuurilt nii igavad!
  • Ahjus küpsetatud brokkoli byriani munaga ning küüslauguse jogurtikastmega
  • Malaisiapärased halloumi kebabid

Minu kolm kõige suuremat lemmikrooga olid:

  • Marokopärane kikerhernehautis koriandriga
  • Külluslik hommikusöök lehtkapsa, spargli, spinati, avokaado, feta ja keedumunaga (vaata pilti minu Instagrami lehelt)
  • Maisitaskud (taco’d) paprika, salati, juustu, guacamole ja mustade ubadega

Lisan veel, et järgmisel nädalal püüan juua rohkem vett, kuna selle nädala joogijanu oli kuidagi väiksem ja isegi kui ma tundsin joogijanu, ei joonud ma päeva jooksul piisavalt. Samuti ei ole ma ikka veel hommikust sooja sidrunivett jooma hakanud.

Teine tähelepanek on see, et kohv on saanud minu uueks “maiuspalaks”, mida tahaks igal võimalikul juhul juua. Aga liigne kohv kurnab organismi ning lisaks väljutab organismist vett.

Seega algaval nädalal püüan olla veejoomise osas palju tähelepanelikum!

Saadan iga päev või siis praktiliselt iga päev ühe meili, mis sisaldab lühikokkuvõtet minu päevastest kogemustest ja läbielamistest suhkrusõltuvusest vabanemise teekonnal. Kui sinagi soovid mulle kaasa elada, siis saad oma meiliaadressi lisada allolevas kastis:

Get the FREE eBook...
Liitu minu igapäevase uudiskirjaga "Suhkrusõltuvusest vabaks"
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
We respect your privacy

Vaata, kuidas möödus minu 1. nädal – suhkrusõltuvusest vabaks!

 

3 thoughts on “2. nädal – suhkrusõltuvusest vabaks!

  1. Mul on väga hea meel. Sa saad hakkama! Igal juhul ja kindlasti. Kui sain mina, saad Sina ka.
    (Mul on täna 56. suhkruvaba päev. Mitte ühtegi puuvilja ka mitte. 8 nädalat on täis. Tehtud!)

    Sarah Wilsoni raamat on tänuväärne ja annab päris suure vabaduse. Menüüs on nii loomne (liha, kala, muna, piimatooted) kui ka taimne (juurikad, aedviljad). Nii veider kui see ka ei tundu – mulle asendasid magusat üsna hästi riisigaletid juustuga.

    Ja veel kord – ikkagi põhjus ja tagajärg. Tagajärjed (suhkru manustamine) on nüüd likvideeritud. Kuid põhjused (hirmud, valu, iseenda eest põgenemine)? Neid nii kergelt vist ei kõrvalda. Aga kui põhjus(t)ega ei tegele, tuleb ka tagajärg tagasi.

    Üks link ka –
    http://www.kaaluabi.ee/news/health/suhkrusoltuvus-on-sama-kui-narkosoltuvus

    Tsiteerin: “Nagu tavaliste sõltuvushaiguste korral, tuleb ka suhkrusõltuvuse puhul inimene sellest võõrutada, kogu suhkur toidus on keelatud, sest see võib haiguse taas vallandada.”

    Sellest on (Sulle) hetkel ilmselt veel vara rääkida. Aga eks väike küsimus tekib. Et kui suur kogus suhkrut (fruktoosi) võib haiguse taas vallandada?

    Hoian pöialt ja soovin edu. Mõnusat suhkruvaba kulgemist!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.