Toitumisnõustaja vastuvõtul

Mõni aeg tagasi kirjutasin, et käisin Kadi Helme vastuvõtul (LINK), mõned päevad tagasi kohtusime taas ja sel korral tegime keha skänneerimist. Kõige paremini saaksin seda seletada kui jalataldadel teatud punktidel vajutamist. Minu üllatus oli suur kui pea igas punktis tõmbusin valust kokku, hakkasin higistama ja kogu mu keha hakkas vibreerima. Hiljem sain teada, et mida suurem valu, seda suurem tasakaalutus. Minu puhul oli tasakaalust väljas suurem osa organeid – mõni suuremal, mõni väiksemal määral.

Selline skänneerimine näitab ära tasakaalutused juba enne kui vereproovid häirekella lööma hakkavad ning näitab ära kas taskaalu saavutamiseks on vaja konkreetset organit turgutada või rahustada. Samuti viitas antud protseduur toidutalumatusele.

Seega sain Kadilt selged juhised terapeutiliseks dieediks – ajutiseks toitumise muudatuseks, mis aitab välja selgitada toidu talumatusi, tasakaalustada ainevahetust ja seedetrakti mikrofloorat.

Järgmised kaks kuud on minu menüüst väljas:

  • gluteeni sisaldavad teraviljad (nisu, rukis, speltanisu, oder);
  • kõik piimatooted (sh. ka kitsepiimatooted);
  • sünteetilised ja rafineeritud suhkrud;
  • lihatooted (mis sisaldavad sageli nii gluteeni kui piimaprodukte);
  • alkohol (lubatud 1x nädalas pokaal veini);
  • kastmed (soja- ja valmiskastmed);
  • pähklid;
  • toidukorra asnedajad (sheikid, batoonid, valgupulbrid, mis sisaldavad gluteeni, laktoosi ja kaseiini);
  • pasta ja pastatooted (lubatud on gluteenivabad alternatiivid);
  • konserveeritud toidud;
  • leiva- ja saiatooted (gluteeni ja piimavabad alternatiivid on lubatud).

Kui esimesel paaril päeval peale keha skänneerimist oli metsik joogijanu ja söögiisu praktiliselt polnud, siis eile sõin ära kaks saiakest, mis mind laual ootasid, koos kohviga hommikusöögiks. Tundsin kohe, kuidas mu enesetunne muutus halvemaks.

Ja kui hakkasin mõtlema, et mida siis järgmise kahe kuu jooksul süüa, siis sain aru, et kuigi pealtnäha on minu toitumine justkui korras, siis kui ülalnimetatud tooted välja jätta, siis ega peale aurutatud köögiviljade ja püreesuppide midagi väga pähe ei tulegi. Kõik minu igapäevased toidud sisaldavad mingil määral nii gluteeni kui piimatooteid, suhkruid, kastmeid, pähkleid.

Jäin mõtlema Kadi sõnadele, et kui kiirteel võib sõita 110km/h, siis minu tervisliku seisundi põhjal võib öelda, et tuterdan kiirteel vaid 20km/h.

See kindlasti aitab fookust hoida toiduvalikutel ning hoiduda ka kõige vähesemast kogusest välditavatest toodetest.

Novembri alguses, kui olen praktiliselt kaks kuud olnud puhtal dieedil, lähen uuesti Kadi juurde ja siis hakkame vaikselt erinevaid väljajäetud toiduaineid tagasi menüüsse võtma, et näha, kuidas minu keha nendele reageerib.

Hetkel olen keskendunud rohkele vee ja taimetee joomisele, roheliste mahlade/smuutide tarbimisele, minu sõbraks on saanud avokaado pošeeritud munaga ning minu tänahommikune avastus ja super meeldiv üllatus – banaanipannkoogid kaneeliga (2 banaani + 2 muna + veidi soola + kookosõli praadimiseks + kaneeli peale raputamiseks).

Üks oluline lisand, mida peaksin oma toitudele lisama on erinevad vürtsid, mis annavad sooja ja aitavad sisemist tuld aktiivsena hoida. Samuti kvaliteetne kalaõli, vitamiin D (minul oli D-vitamiini tase kriitiliselt madal) ning seedetrakti ensüüme sisaldav preparaat.

Kui päris aus olla, siis toitumine ja terviseprobleemid on kõigest sümptomid. Paralleelselt puhta toitumisega, on vaja keskenduda ka sellele nö. nähtamatule maailmale – oma väes ja keskmes elamisele – siin ja praegu.

2 thoughts on “Toitumisnõustaja vastuvõtul

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.