Cusco – väike vahepeatus enne vihmametsa

Järgmised paar päeva veetsime toredas väikelinnas Cusco’s. Ööbisime imearmsas hotellis, mis oli terve reisi vältel minu kõige lemmikum ööbimispaik!

Cusco oli armas ja meeldiv linnake, mida avastada. Seal oli hästi palju turiste ja turistilõkse (kohvikuid, restorane, nännipoode, valuutavahetust jne), samas palju kirikuid ja muid vaatamisväärsusi.

Minu jaoks oli suureks elamuseks San Pedro turg, mida külastasime kahel hommikul, et seal hommikusööki süüa ja natuke ringi vaadata. Huvitav kogemus oli minu jaoks ka imemaitsev “põhjatu” smuuti (ananass, virsik, apelsin, õietolm) – jood klaasi tühjaks ja klaas täitub taas justkui imekombel ja nii mitu korda järjest!

Lisaks kohalikele maiustustele, ostsime inka marju, kuivatatud mangot, pekaani pähkleid ja rohkelt erinevaid puuvilju. Meie lemmikuteks olid granadill (kirevili) ja kollane draakonivili. Samuti ostsime kõik kaasa ühte teolima kreemi.

Viimase päeva hommikul ärkasin üles ja mõtlesin, et minu taotluseks selle reisi ajal on puhastumine. Just nii nagu ma olin seda enne reisi tunnetanud. Ja siis ma tõmbasin omale Klaarsuse sõnumikaardi – LAHTILASKMINE.

Oli aeg Cuscoga hüvasti jätta ning suunduda Limasse, et sealt edasi lennata Iquitosesse. Just nüüd kui mulle sai selgeks meie hotelli asukoht ja tundsin end juba palju kindlamini kaunist Cusco linna avastades.

Lennujaama jõudsime paar tundi varem nii nagu hea tava ette näeb. Avastamaks,  et meie lend on TÜHISTATUD! Hetkeks viis see ebameeldiv uudis meid rööpast välja aga siis mõistsime, et kõik laheneb nii ehk naa meie jaoks parimal moel. Tegime oma seljakottidest ringi, istusime maha ja otsustasime teed juua.

Peruu - Cusco
Teering lennujaamas

Neli tundi hiljem ja ikka veel lennujaamas, naljatasime omavahel, et see ongi see “oma” aeg, millest me kõik natuke puudust tundsime – et saaks lihtsalt raamatut lugeda, muusikat kuulata, vaikselt omaette olla ja  mõtteid mõlgutada. Kuna me ise ei olnud osanud sellist aega võtta, siis nüüd pakkus universum seda meile ise.

Lõpuks saime oma lennupiletid järgmiseks päevaks ning takso viis meid hotelli. Lisaks ööbimisele oli meile organiseeritud õhtusöök ühes kohalikus restoranis, kus saime nautida rikkalikku peruupärast buffeed ja ka toredat kultuuriprogrammi.

Miks meile seda lisaõhtut Cuscos vaja oli, ei oska öelda. Aga juba järgmisel päeval lendasime Iquitosesse ning mägedepuhkusele võis järgneda metsapuhkus.