Raseduse planeerimine

Olen 36 ja mul ei ole veel lapsi – kolmkümmend kuus!?! Kui ma seda numbrit vaatan, siis tekib kergelt kõhe tunne, et raseduse planeerimine nii pikale “veninud” on aga samas tunnen, et just nüüd on see õige aeg, mil olen valmis ja soovin päriselt ka emaks saada.

Eelmise aasta lõpus otsustasime … pigem jõudsime partneriga üheskoos sügavama äratundmiseni, et uuel aastal soovime kindlasti pisiperet.

Ühine eesmärk aastaks 2018, olemas!

Samas kerkis üles ka suurem hulk küsimusi – kas peaksime tegema kõigepealt viljakustestid ja ennast kontrollida laskma (kumbki meist ei ole ju enam esimeses nooruses) või siis usaldama ja proovima loomulikul teel rasestuda? Kuidas toetada oma keha viljakust? Mida peaks ja mida ei tohiks raseduseelsel perioodil teha? Kuidas toituda ja milliseid toidulisandeid juurde võtta, kui üldse? Kuidas ära hoida stressi, mis kipub suhteid pingestama just pikema “proovimise” jooksul? Kuidas olla kindel, millal on kõige viljakam periood? Millal ja kui tihti seksida?

Kui mu ema seda praegu loeks, siis ta kindlasti vangutaks pead ja ütleks, et ma mõtlen üle.

Võib-olla. Aga kuna meil on pereloomisega tõepoolest tõsi taga, lapse saamise soov on juba niiiiiiiiii SUUR ja ka bioloogiline kell tiksub kõrvulukustavalt tagakuklas, siis kas poleks mõistlik end asjadega kurssi viia ja omalt poolt teha kõik selleks, et lapseootele jäämine sujuks võimalikult hästi?

Kõik pered ja paarid on erinevad. Sama erinevad on ka nende rasestumislood – mõni jääb kohe lapseootele, teisel õnnestub rasedaks jääda aasta-paari jooksul, vahel on vaja meditsiinilist abi aga võib juhtuda ka see, et ainukeseks võimaluseks on lapsendamine.

Ma ei tea, kuidas meie beebitegu kulgeb ja milliseid (toredaid) üllatusi elu meie teele veeretab aga ma olen kindel, et ei ole olemas üht ja ainust “parimat” lapse saamise kogemust. Tuleb see, mis tulema peab.

See, et rasestuda võib mistahes ajal on täielik vale!

  • Rasestumisvõimalus iga tsükli jooksul on kõigest 20-25%
  • Munarakk elab peale ovulatsiooni 12-24 tundi
  • Seemnerakk elab peale ejakulatsiooni 2-5 päeva

Ajastus on ülioluline!

Mida see reaalselt tähendab? See tähendab seda, et on oluline teada millal toimub ovulatsioon e. munaraku vabanemine munasarjast, sest just siis on kõige soodsam aeg viljastumiseks.

Varem ma ei teadnud, mis asi see ovulatsioon päris täpselt on, miks see nii oluline on ja kuidas seda kindlaks määrata. Aga kõigest sellest juba mõnes järgmises postituses.

Samuti on oluline mitte stressata.

See võib päris keeruline olla kui rasestumissoov on nii suur, viljakas periood nii lühike ja kõik teemad, mis huvi pakuvad (valdav osa nendest) on seotud rasestumise, ovulatsiooni ja viljakusega. Naistel võib beebitegu väga kergelt “kinnisideeks” muutuda ja see omakorda võib tekitada stressi partneris ning põhjustada pingeid omavahelistes suhetes. Olen minagi selles osas oma esimesed õppetunnid kätte saanud. Seepärast olen otsustanud keskenduda iseendale, oma partnerile, rõõmule, naudingutele ja armastusele.

Mis on veel oluline raseduseelsel perioodil?

Tervislik toitumine ja tervislikud eluviisid. Selles osas tunnen ennast üsna enesekindlalt – olen viimased kolm nädalat söönud taimset toitu, vähendanud gluteeni ja kohvi tarbimist, suurendanud vee joomist, vältinud suhkrut, töödeldud- ja valmistoite ning loobunud ka sellest vähesest alkoholist, mida ma varem põhiliselt tähtpäevadel tarbisin. Ideaalis peaksin küll igapäevaselt rohkem liikuma ja lisama ehk mõned joogatunnid, et suurendada oma keha paindlikkust ja vastupidavust aga üldiselt on enesetunne siiski hea!

Samuti olen mõelnud, et kui palju võtta kasutusele abivahendeid … spermasõbralikud libestid, viljakust suurendavad supertoidud, raseduseelsed vitamiinid, ovulatsioonitestid, viljakusmonitorid, basaaltermomeetrid jms.

Tunnen, et mida lihtsam lähenemine, seda stressivabam protsess minule. Hetkel olen mõned kuud tarbinud raseduseelset vitamiinikompleksi, D-vitamiini tilkasid, omega 3 õli ja vahel lisan hommikupudrule natuke makat. Kindlasti plaanin kõige viljakama aja määramiseks kasutada ovulatsiooniteste ning eksperimendi mõttes mõõta alates järgmisest tsüklist ka basaaltemperatuuri. Kuna ma ei ole seda kunagi varem teinud, siis oleks päris põnev vähemalt ühel korral see läbi teha ning lisaks teadlikult ka teisi kehalisi muutusi jälgida. 

Ma olen üsna elevil ja nagu eelpool mainisin, tuleb rasestumisalaseid postitusi kindlasti veel, sest hetkel on see teema minu jaoks aktuaalne ning ma soovin jäädvustada tervet teekonda eelkõige iseenda jaoks aga samas jagada oma kogemisi ja läbielamisi ka sinuga!

One thought on “Raseduse planeerimine

  1. Pingback-viide: Me saame lapse! | HELGUS

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.