Naudingud esikohale – 6. nädal

Free and Clear kuuenädalane programm on lõpule jõudmas ja sellel nädalal on fookuses – NAUDINGUD. Kogu see mitmenädalaline protsess on väga pehmelt ja mõnusalt loonud ruumi selleks, et jõuda asjadeni, mis on olulised, mis tõstavad, pakuvad rõõmu ning toovad naudingut.

Sageli keskendume oma elus kohustustele ja kõigele muule peale iseenda. Meie tähelepanu on pidevalt endast väljapoole suunatud. Küll mõtleme tööasjadele, suhtleme nutitelefonis sõpradega, keskendume oma perele, sellele, mida õhtuks süüa teha või siis hoopis sellele, kuidas teistele meele järgi olla. Olla hea, sobiv ja aktsepteeritud.

Aga meie ise – miks ei sea me esikohale iseennast, oma enesetunnet, tundeid ja enda heaolu?

Meie võimuses on muuta asju mikrotasandil, võtta vastutus iseenda eest, muuta oma suhtumist ning liikuda tasa ja targu selle poole, et igas meie päevas oleks rohkem naudinguid ja vähem kohustusi. Nagu Danielle selle nädala videos ütles:

Nauding on meie sünniõigus …

… nii nagu ka armastus, küllus ja vabadus.

Mõtle korraks, kuidas sa soovid ennast tunda, kui sa:

  • tähistad oma sünnipäeva
  • astud oma kodu uksest sisse peale pikka tööpäeva
  • vaatad oma (tulevasele) kallimale silma
  • hommikul end riidesse paned
  • hommikul dušši alt välja tuled
  • oled lõpetanud oma õhtusöögi söömise
  • omale hommikusööki valmistad
  • oma lähedastega eelseisvaid pühasid tähistad
  • oma vanematele külla lähed
  • liigutad oma keha (sporti või trenni tehes)
  • uudiseid loed
  • peeglisse vaatad
  • õhtul magama lähed

Millised olid esimesed märksõnad, mis sulle pähe turgatasid? Vastates nendele küsimustele saad sa üsna selge pildi sellest, kuidas sa end tunda sooviksid. See teadmine annab sulle võimaluse teha oma igapäevaseid valikuid neid soovitud tundeid silmas pidades. See on selline hästi isiklik ja personaalne sisemine kompass, mis aitab sul liikuda soovitu suunas iseendaga kooskõlas olles.

Tavaliselt on hea fookuses hoida 3-5 põhitunnet, mis aitavad sul prioriteete seada, plaane teha, otsuseid langetada. Sellest saab lähemalt lugeda siin –> Desire Map

Naudingute nädala harjutus oli üsna lihtne. Kirja tuli panna oma ideaalne päev:

MINU IDEAALSED 12 TUNDI

Selle harjutuse keskmes on meie igapäevased naudingud (suured ja väiksed):

  1. Pane kirja oma unistuste päev selliselt, et see oleks ka reaalselt saavutatav (ära keskendu hetkel sellele, kuidas seda saavutada)
  2. Pane kirja oma unistuste päev aja ja asukoha piire arvestamata (ehk stsenaarium, kus kõik on võimalik!)

Minu unistuste päev:

  • ärkan ilma äratuskellata rahulikult ja kiirustamata
  • teen mõned pehmed ja mõnusad venitusharjutused/ joogapoosid
  • joon kolm kaussi teed
  • teen ühe pika ja mõnusa jalutuskäigu koeraga
  • valmistan  ja söön mõnuga ühe toitainetest ja energiast pungil maitsva ja tervisliku hommikusöögi
  • häälestun päevale viirukit põletades ja mõnda mantrat või intrumentaalset muusikapala kuulates
  • kirjutan üles oma mõtted ja esitan taotluse eelseisvale päevale
  • 3-4 tundi olen loov/ teen keskendunult tööd, mida armastan
  • söön mõnusa toitva taimse lõuna, mis annab energiat
  • lähen jalutama, tuulutama, mõtteid koguma
  • inspiratsioonikohtumine sõpradega või mõni innustav seminar/koolitus
  • käin joogas, et anda oma kehale võimalus intensiivsemalt liikuda
  • veedan õhtu muhedalt oma kallimaga
  • lähen õhtul enne kl. 23 magama ja puhkan end öösel välja

Minu piirideta unistuste päev:

  • ärkan luksuslikus hotellis kuskil Balil
  • võtan osa värskes õhus toimuvast hommikupraktikast
  • naudin rikkaliku hommikubuffeed
  • veedan oma päeva erinevaid praktikaid tehes, rituaalidest osa võttes, midagi õppides, liikudes
  • kohtun paljude toredate ja huvitavate inimestega
  • päikeseloojang rannal, tantsimine, tähistaeva vaatamine
  • õhtut täidab massaaž ja sensuaalsus

Minu meelest on mõlemad harjutused väga head, et saada aimdust, milliseid naudinguid me oma ellu rohkem luua soovime. Üks asi on vaadata konkreetseid asju, mille kirja panime (nt. äratuskellata ärkamine) aga teine asi on vaadata nendest asjadest veidi sügavamale ja ära tunnetada, mida kirjapandu meie jaoks tähendab, kuidas see meid ennast tundma paneb, miks me midagi soovime (nt. äratuskellata ärkamine võimaldab mul austada oma loomulikke rütme ning puhata nii kaua kui mu keha seda vajab, see tähendab minu jaoks vabadust ja enesearmastust).

Miks on tunne nii oluline?

Tunded on justkui sisemiseks kompassiks meie eluteel. Nad näitavad meile suunda ja ka seda kui oleme oma teelt kõrvale kaldunud. Kui me teame, kuidas me end tunda soovime, siis selle põhjal on meil kergem ka mingeid otsuseid ja valikuid oma elus teha. 

Me teame tegelikult üsna täpselt, mida me peame tegema selleks, et rohkem naudinguid, kergust ja lihtsust vms. oma ellu tuua, me lihtsalt peame sellele pühenduma ning seadma need tegevused prioriteediks.

Free and Clear on suurepärane praktika, mida aeg-ajalt uuesti teha, et tuua fookus olulisele ning liikuda selles suunas, mis on just sellel hetkel meie jaoks õige. Tänapäeva kiires maailmas, kus tähelepanu on kiire hajuma, on hästi oluline võtta enda jaoks aega, et selliste teemadega tegeleda.

Ma olen nii tänulik, et Danielle LaPorte pani Free and Clear 6-nädalase programmi mõnusasse vormi ning juhendas seda protsessi kogu oma südame, kohalolu ja tarkusega.

Olen jälle veidi teadlikum ja jälle veidi lähemal iseendale.

Aitäh, et jagasid minuga seda teekonda!

2 thoughts on “Naudingud esikohale – 6. nädal

  1. Mulle meeldivad su unistuste päevad 🙂 enda mõtted läksid ka kohe lendama unistustepilve sisse!

    1. Nii tore! Unistada on nii mõnus ja vahel polegi palju vaja, et erinevaid naudingu elemente igasse päeva tuua 🙂 Aga jah, Bali …

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.